Det traditionelle samarbejde
Det traditionelle samarbejde beskæftiger sig primært med metoder, der sætter fokus på problemløsning, analyser og fejlfinding.
Det traditionelle samarbejde er godt til at identificere de væsentlige problemer, at analysere årsagerne til dem og at finde fordele og ulemper ved løsningsmuligheder og til at lave handlingsplaner, der eliminerer problemerne.
Det traditionelle samarbejde afføder ofte spørgsmål som:
- Hvad er det præcis, der er galt?
- Hvorfor gik det galt?
- Hvordan løser vi det?
Alt for ofte er tidspresset alt for stort til denne form for ramme omkring et frugtbart samarbejde, kolleger imellem. Desværre fører presset ofte til stress, dårligt selvværd, tvivl om egne kompetencer og sygemelding.
Derfor er der, i den tid vi lever i, behov for at medarbejdere lærer at mestre mere end blot det traditionelle samarbejde. Det er brug for, at medarbejdere blive endnu dygtigere til at samarbejde med sig selv og således blive endnu mere robuste.
På vores kursus “Samarbejdets Psykologi” har vi udviklet en øvebane, hvor vi tilbyder en række gennemprøvede og effektive metoder som gør deltagende i stand til, at bruge nye værktøjer samt træne det nye og derved tilegne sig en høj grad af robusthed og selvværd.